Ierakstīts Vispārīgi raksti

2011. gada Ziemassvētkos

Fotogrāfiju autori: Darwin Bell,  Evan Leeson,  Breno Peck un Taylor McBride

Katra gada nogale neviļus ir laiks, kad mēs atskatāmies uz līdz šim paveikto: 2011. gadā esam piedalījušies dažādās konferencēs un iesaistījušies arī LU SZF informācijas dienu un divu diskusiju organizēšanā. Kā spilgtākie notikumi atzīmējami Latvijas bibliotēku humora arhīva izveide, dalība starptautiskajā bibliotekāru un bibliotēku mīļu riteņbraukšanas pasākumā, kā arī iesaistīšanās profesionālās tālākizglītības programmā CPD23. Nostiprinājām sadarbību ar IFLA Jauno speciālistu īpašo interešu grupu un pavisam nesen nodibinājām kontaktus ar Rumānijas jaunajiem bibliotekāriem.

Nevaram vairs sevi iedomāties bez aktīvas komunikācijas sociālajos medijos: 2010. gada nogalē sākām tvītot, bet 2011. gada sākumā arī blogot. Nupat izveidojām paši savu Facebook lapu, kurā ceram pulcēt jaunos speciālistus no visas Latvijas. Tāda sajūta, ka nupat, nupat esam tā kārtīgi iesildījušies. Taču ir pienācis laiks apstāties.

***

Angļu-amerikāņu rakstniece Teilore Kaldvela (Taylor Caldwell) reiz teikusi, ka Ziemassvētku ideja ir ļoti vienkārša – “mēs nekad neesam vieni”. Un tā tas arī ir, lai arī kur mēs būtu, mums līdzi nāk laba vēlējumi no mūsu mīļajiem.

Ir palikusi viena diena līdz Ziemassvētku vakaram un mēs vēlamies padalīties ar jums savās pārdomās un vēlējumos:

Uldis: Ziemassvētki ir miera un labsirdības laiks. Brīnuma gaidas un prieks par to, ka saule pacelsies augstāk un dienas atkal kļūs garākas. Tas ir laiks, ko pavadīt kopā ar ģimeni un draugiem. Novēlu visiem laimi, mīlestību un priecīgus Ziemassvētkus!


Ilze: Man Ziemassvētku laiks sākas ar Adventi, četrām svecītēm, ko iedegt, domājot gaišas, baltas un labas domas. Ap šo laiku manā ģimenē tiek īstenota kāda tradīcija – piparkūku mīklas jaukšana, kuras process sākas ar visu sastāvdaļu sapirkšanu, garšvielu grauzdēšanu, kad visa māja smaržo, gatavošanos jaukšanas procesam, kam seko mīklas mīcīšana ar neparedzētu sastāvdaļu pievienošanu. Tieši tāpat arī dzīvē viss sākas ar mazām sastāvdaļām – interesēm, mācībām, iestāšanos LBB JSS un darbošanos…, neparedzētiem gadījumiem, kas visu saveļ milzu bumbā (gribētos teikt, ka sniegapikā!), kas ir gads pēc gada… dzīve… Bet izvērtēt visu var arī pēc svētkiem, tādēļ svētku laikā man patīk būt draugu un ģimenes lokā, ar eglīti, dzejolīšiem – patiņiem, dāvanām, brīnumiem, piparkūkām un tēju, spēlēm un jokainām izdarībām! Esiet kopā un sviniet svētkus! Lai jums un mums patīkamiem pārsteigumiem pilni šie Ziemassvētki! P.S. Ierosmes dzejolīšiem var atrast bibliotēkā…


Rasa: Ziemassvētki man vienmēr saistās ar laiku, kad apkārt valda miers. Šogad, diemžēl, mans miers ir iztraucēts. Viss iet tādā steigā, ka nevaru sagaidīt brīdi, kad varēšu izslēgt datoru un pasēdēt ar siltu tējas krūzi kopā ar draugiem. Izskatās, ka šogad daba nelutinās ar sniegu… Bet nebūtu jau pirmais gads. Tomēr gribu aiz loga gurkstošu sniegu. Neaizmirstiet šajā laikā par saviem tuvajiem un pavadiet laiku ar viņiem kopā!


Ella: Manuprāt, Ziemassvētki un Jaunais gads ir laiks, kad pārdomāt paveikto. Tas ir laiks, kad izvērtējam, cik daudz esam sasnieguši un kuri mērķi vēl palikuši nepiepildīti. Katru gadu mēs apņemamies izdarīt kādas noteiktas lietas, kas veicina mūsu personīgo vai profesionālo izaugsmi – viens var vēlēties ievērot diētu, cits vēlas iegūt paaugstinājumu darbā. Katrā ziņā tas ir laiks, kad izvērtējam arī to, ko vēlamies sasniegt nākamajā gadā. Es ceru, ka šajā laikā mēs katrs varēsim paskatīties uz sevi no malas un saprast, kas kavē mūsu attīstību un ko vēl mēs varam izdarīt, lai panāktu mūsu mērķi. Vēlu, lai katrs atrod savu laimīgo zvaigzni, kura mirdzēs tā priekšā kā mūžīgā bākuguns, un lai katrs varētu atrast enerģiju un vēlmi šai zvaigznei sekot. Priecīgus Ziemassvētkus un panākumiem bagātu Jauno 2012. gadu.


Elīna: Viss adventes laiks, man paiet pārdomās par paveikto un vēl nepaspēto, par sasniegto un jau nokavēto. Atskatos savās iemītajās pēdās un saprotu, ka liktenis mani ved tā, kā tas viņam ieplānots, un tas nemaz nav tik slikti, jo katra pieredze man sniedz ko jaunu. Ziemassvētki nav tikai mantisku dāvanu laiks, es cenšos būt kopā ar saviem mīļajiem, un dāvāt visiem labas emocijas. Esmu laimīga, man ir viss, ko vēlos, un lietas, kuras man vēl nav, acīmredzot, ir vēl pašai jānopelna!


Dace: Šis ir laiks, kad neviļus pieķeru sevi dungojam Ziemassvētku dziesmu melodijas. Laiks, kad esmu pateicīga visiem jaukajiem cilvēkiem, kuri ir man apkārt, kuri liek man smaidīt un kuri mani iedvesmo un atbalsta. Šie ir otrie mani Ziemassvētki, kurus sagaidu ārpus Latvijas, taču šie ir arī otrie Ziemassvētki, kurus sagaidu kopā ar bērniem. Un jāsaka, ka patiesi sirsnīgi Ziemassvētki ir tur, kur valda bērnu kņada. Novēlu ikvienam iekurināt sevī Ziemassvētku dzirksti un noticēt Ziemassvētku brīnumam, kuru varam dot ikvienam.


Madara: Saka, ka Ziemassvētki ir piedošanas laiks un laiks, kurš jāpavada kopā ar saviem mīļajiem cilvēkiem. Tā ir taisnība, bet kā, lai pavadam laiku kopā ar saviem mīļajiem, ja daudzi ir aizdevušies ārpus Latvijas robežām? Lai arī kur būtu mūsu mīļie, es visiem novēlu atrast laiku, lai ar viņiem sazinātos, pateiktu visu jauko. Taču mans novēlējums visiem būtu šāds:

Tici sapnim – tas piepildīsies.
Ceri uz brīnumu – un tas nāks.
Mīli! Un pasaule atsmaidīs pretim daudz sisnīgāk.
Piedod tiem, kas pāri tev darījuši.
Uzsmaidi tiem, kas tevi aizmirsuši.
Pasaki labu vārdu tiem, kas tevi nolieguši.
Atver durvis tiem, kas savējās tavā priekšā aizvēruši.
Lai piepildās tas, kas sirdī noglabāts kā neiespējamais.

Nākamajam gadam plānu mums daudz, bet tas jau cits stāsts. Esam nopelnījuši sev jaukas ziemas brīvdienas. Tiekamies pēc divām nedēļām šajā pašā vietā, bet nu jau nākamgad.

Sniega sirsniņa, foto no E.Sniedzes personīgā arhīva

Paldies visiem, kuri bija kopā ar mums!


Raksta sākumā fotogrāfijas izmantotas saskaņā ar Creative Commons licencēm: (1) BY-NC, (2) BY-NC-SA, (3) BY-NC-SA un (4) BY-NC.

Autors:

Bibliotēku informācijas speciālistu interešu grupa

Izsaki viedokli!

Šajā vietnē surogātpasta samazināšanai tiek izmantots Akismet. Uzziniet, kā tiek apstrādāti jūsu komentāru dati.