Konferences nodarbības

Jauno bibliotēku un informācijas speciālistu
KONFERENCE

dodas uz Preiļiem!

Vieta | Programma | Nodarbības | Pecha-kucha | Atbalstītāji | Reģistrācija

Kā jau ierasts, 4CanGurus konferencē viesosies 4 zinoši guru,
no kuriem katrs vadīs pa vienai nodarbībai.

Antra Vasiļevska | Video stāstu veidošanas darbnīca | Dalībnieku video

4CanGurus lektore Antra Vasiļevska
Antrai ir astoņu gadu bibliotekārā pieredze darbā ar bērniem Kokneses pagasta bērnu bibliotēkā un nu jau divus gadus viņa darbojas LBB Jauno speciālistu sekcijā. Antra ir radoša, aktīva bibliotekāre, kura nebaidās pieņemt izaicinājumus, neapstājas pie paveiktā un cenšas motivēt citus pieņemt izaicinājumus un izmantot radošās spējas bibliotekārajā darbā. Augstākā izglītība ir iegūta sociālajā pedagoģijā, ko viņa uzskata par lielu priekšrocību savā darbā ar bērniem un jauniešiem. Antra savas zināšanas ir neatlaidīgi papildinājusi dažādās lekcijās, apmācībās, konferencēs un ne-konferencēs Latvijā un ārvalstīs. Ir mācījusies Starptautiskajā jauno speciālistu akadēmijā (International Young Librarian Summer Academy) Ventspilī, ieguvusi ceļojuma stipendiju no IREX Ukraine, lai apmeklētu izglītības darbinieku konferenci Building Learning Communities 2013 Bostonā un piedalījusies pirmajā starptautiskajā jauno speciālistu ne-konferencē – IFLAcamp bibliotēku radošā laboratorija (IFLAcamp Library Creative Laboratory) Kaļiņingradā. Ir uzstājusies ar prezentāciju “Komunikācija, sadarbība, radošums” Vidzemes bērnu un skolu bibliotekāru konferencē Cēsīs.

***

Bibliotēkas ir kļuvušas par multifunkcionālām iestādēm, kurās bibliotekāriem ir jāmāk un jāvar piesaistīt apmeklētājus, izmantojot savu radošumu un jaunas metodes, sevišķi tas attiecas darbā ar bērniem un jauniešiem. Viena no šādām iespējam ir veidot video filmas no atsevišķiem kadriem (stop motion), ar kuru palīdzību var izstāstīt stāstus, apsveikt svētkos, atspoguļot pasākumus, izveidot multfilmu un daudz ko citu.

Nodarbības laikā dalībnieki uzzinās, kā šādus video veidot, izmantojot visminimālāko tehnisko aprīkojumu un vienkāršu programmatūru, kuras apguvei nav nepieciešams daudz laika vai īpašas datorprasmes. Lektore dalīsies savā pieredzē, kā viņa ir veidojusi multiplikācijas filmas kopā ar bērniem. Nodarbības laikā tiks veidotas īsas video filmas, jo vislabāk saprast un iemācīties var pašam iesaistoties un darot.


Kaspars Rūklis | Stāstniecības darbnīca “Stāsti manim, Daugaviņa!” (translation)

4CanGurus lektors Kaspars Rūklis
Kaspars vienmēr ir visnotaļ aizņemts, jo parasti viņš vienlaikus strādā arī vairākus darbus. Jautāsiet – kā viņš tos visus pamanās apvienot, vēl jo vairāk tāpēc, ka šie darbi atrodas dažādās valstīs? Atbilde ir vienkārša – tie visi ir saistīti ar Kaspara pamatizglītību, kas vienlaikus ir arī viņa aizraušanās, – komunikāciju. Igaunijas – Latvijas programmā Tartu viņš atbild par publiskās komunikācijas jautājumiem, Latvijas Universitātē Rīgā studentiem pasniedz globālo komunikāciju un vada Rīgas vasaras skolu, kā arī individuāli dažādās pasaules malās strādā par komunikācijas treneri. Kasparu ar bibliotēkām saista trīs lietas – viņa mamma strādā Turaidas bibliotēkā, pats viņš ir strādājis ar Trešā tēva dēla komunikāciju Latvijas bibliotēkām un trenera kapacitātē viņš pasniedz komunikācijas un interešu pārstāvniecības jautājumus bibliotekāriem Latvijā, Eiropā un Āfrikā. Kasparam ir Latvijas Universitātē iegūts maģistra grāds komunikācijas zinātnē, kā arī neskaitāmi papildus izglītības diplomi no dažādām Eiropas un Amerikas organizācijām. Bez dzimtās latviešu valodas viņš brīvi sazinās arī angļu un krievu valodā, un pamazām aizvien brīvāk to dara arī igauniski. Viņam žēl, ka sācis aizmirst vācu, franču un spāņu valodas, kuras arī ir savulaik mācījies. Bet visu jau nevar.

***

Stāsts droši vien ir spēcīgākais elements komunikācijā. No laba stāsta rodas grāmatas, tiek rakstītas dziesmas un uzņemtas filmas, rodas leģendas. Labs stāsts bieži ir pamatā veiksmīgiem mākslas darbiem, daudz lasītām publikācijām, oskarotām filmām. Labs stāsts liek cilvēkiem atcerēties jūs, labs stāsts neļauj palikt vienaldzīgam un aicina iesaistīties, piedalīties, palīdzēt. Kā atrast šos labos stāstus? Kā tos pastāstīt, lai sasniegtu to, ko vēlamies panākt? Kā šķietami ikdienišķu stāstu pārvērst īpašā un neaizmirstamā vēstījumā? Kā likt auditorijai jūsu uzstāšanās laikā sadzirdēt to, ka kaut kur zālē nokrīt adata?


Uldis Pāvuls | Pozitīvu ieradumu veidošana personīgās efektivitātes paaugstināšanai

4CanGurus lektors Uldis Pāvuls
Uldis ir organizāciju psihologs, personāla vadības konsultants un treneris. Maģistra grāds iegūts Stokholmas Universitātē. Specializējas stratēģiskās plānošanas darbnīcu moderēšanā, mācību procesa un programmu dizainēšanā, vada nodarbības par personīgās efektivitātes instrumentiem, vadītāju spēles laukumu un līderību, darbu komandā, problēmu risināšanu, pārmaiņu vadību un prezentēšanu. Uldis ir arī Latvijas Universitātes lektors.

***

Paradoksāli, lai arī cilvēks domājošais daudziem ir neapstrīdams ideāls, un racionālā lēmumu pieņemšana teju vai dzīves pamatprincips, katru dienu realizējam vairākus desmitus ieradumu, kuru uzdevums ir atslogot smadzeņu darbību nopietnāku jautājumu risināšanai. Tātad, ieradumi ir kā dzīves īsceļi, lai mūsu personīgā efektivitāte būtu augstāka. Nodarbībā tiks sniegts ieskats, kā veidot pozitīvus ieradumus, kas sekmē mūsu personīgo mērķu sasniegšanu. Būs arī daži praktiski vingrinājumi, kas palīdzēs labāk izprast ieradumu veidošanas psiholoģiskos aspektus.


Vilhelmīne Jakimova | Bērnu atraisīšana un iesaistīšana bibliotēkas aktivitātēs (translation)

4CanGurus lektore Vilhelmīne Jakimova
Vilhelmīne ir krievu valodas un literatūras un latviešu valodas maģistre ar 21 gada darba pieredzi skolā. 2005. gadā Rēzeknes augstskolā ieguvusi  Izglītības zinātņu akadēmiskā maģistra grādu pedagoģijā. Jau septīto gadu ir Preiļu Galvenās bibliotēkas Bērnu literatūras nodaļas vadītāja. Visa profesionālā pieredze saistīta ar bērniem un jauniešiem. Gan skolā, gan bibliotēkā izstrādājusi un vadījusi dažāda veida projektus. Radošums, neizsmeļama enerģija, darba mīlestība, pastāvīga profesionālā pilnveide un atbildība ļauj viņai veiksmīgi organizēt darbu ar bērniem. Vada Preiļu novada bērnu un jauniešu centra teātra grupu “Kājām gaisā”.

***

Lai bibliotēka kļūtu par arvien nozīmīgāku bērnu informācijas ieguves, izglītības, kultūrpasākumu un atpūtas vietu, tās videi, darbinieku attieksmei un darbībai jābūt orientētai uz lietotāju. Nodarbības laikā lektore balstīsies uz savu pieredzi bērnu iesaistīšanā bibliotēkas aktivitātēs un akcentēs šādus apakštematus:

  • Bērnu un jauniešu iesaistīšana lasītprasmes veicināšanas aktivitātēs (“Bērnu, jauniešu un vecāku žūrija”, konkurss “Krauklis iesaka izlasīt”, “Grāmatu starts”, “Stāstu bibliotēkas”, “Pirmā tikšanās ar bibliotēku”, Ziemeļvalstu bibliotēku nedēļa u.c.);
  • Darbs ar bērniem viņu radošo izpausmju atklāšanā (konkursi, viktorīnas, radošo darbu un kolekciju izstādes);
  • Inovatīvu metožu pielietošana bērnu atraisīšanā (improvizācijas spēles, spontāna stāstu un dzejas sacerēšana, emocionālo pārmaiņu spēles).

Noslēgumā konferences dalībniekiem tiks demonstrēti daži improvizācijas spēļu elementi.

Izsaki viedokli!

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s