Posted in Sevis pilnveidošana

7 efektīvi veidi, kā demotivēt sevi un apkārtējos

© Kristina Papule, 2013

Cienījamie lasītāji! Atzīsim godīgi — nekas netraucē mūsu mierīgajai eksistencei vairāk kā motivācija. Daudzu paaudžu pieredze pārliecinoši pierāda, ka tieši šī dīvainā parādība liek mums studēt, gūt profesionālo pieredzi, iesaistīties dažādos bezjēdzīgos pasākumos, sacerēt rakstus LBB JSS emuāram, mēģināt realizēt savus sapņus un pat sportot. Taču par laimi pastāv vairāki efektīvi paņēmieni, ar kuru palīdzību var veiksmīgi neitralizēt motivācijas negatīvo ietekmi un atgriezties pie savas ierastās dzīves. Tie ir ļoti vienkārši, un katru no tiem esmu izmēģinājusi praksē. Vienkārši sekojiet vairākām rekomendācijām, un jūsu dzīvē brīnumainā kārtā nekas nenotiks.

Raksta sponsors The Grumpy Cat – iespējams, visdemotivētākais kaķis pasaulē

1) Mainiet mērķus
Šis ir galvenais un svarīgākais punkts. Mūsdienu vide prasa no mums būt mobiliem, “fleksibliem” un prast pielāgoties jauniem apstākļiem. To pašu var teikt arī par motivāciju — nav neviena iemesla, lai pastāvīgi turētos tikai pie viena mērķa. Esiet radoši — mainiet mērķus vismaz reizi nedēļā (bet vēl labāk — katru dienu)! Šis paņēmiens var īpaši noderēt gadījumos, kad runa ir par savu lielāko sapņu realizēšanu. Esiet interjera dizaineris pirmdien, žurnālists otrdien, fotogrāfs trešdien, aromterapijas speciālists ceturtdien un Photoshop guru piektdien. Tas palīdzēs jums palikt uz vietas un nekļūt par īstu profesionāli nevienā no šīm jomām.

2) Esiet perfekcionists
Tieši tā. Tas nekas, ka jūs mēģināt uzrakstīt zinātnisku rakstu, uzzīmēt pašportretu, apgūt jaunu jogas asanu pirmoreiz mūžā. Vai nu dariet to perfekti, vai nedariet nemaz. Tas, ka neviens nav ideāls un katrs var kļūdīties, ir tikai atrunas neveiksminiekiem. Ja neticiet man, pajautājiet Čakam Norisam.

3) Viens ir karotājs
Viena no lielākām kļūdām, ko parasti pieļauj demotivatori-iesācēji, ir vēršanās pēc palīdzības pie kolēģiem, draugiem vai pat otrās pusītes. Nekad nedariet to! Pirmkārt, tas grauj savstarpējās attiecības. Vēršoties pēc padoma vai atbalsta, jūs izrādāt necieņu pret apkārtējiem un tikai velti izšķērdējat viņu laiku. Otrkārt, vienmēr pastāv reāla iespēja, ka citi tiešām var jums palīdzēt. Labākās draudzenes uzmundrinošie vārdi, mīļotā cilvēka apskāvieni vai kolēģa padoms var palīdzēt atgūt jums ticību sev, tādējādi pilnīgi sagraujot visu, kas tika sasniegts smagā cīņā ar motivāciju.

4) Nenovērtējiet savus panākumus
Nekad neslavējiet sevi par sasniegtiem rezultātiem, jo: 1) tas nav nekas salīdzinājumā ar mūžību; 2) jums ir vienkārši paveicies; 3) lai arī ar ko jūs nodarbotos, Čakam Norisam tas vienalga izdosies daudz labāk.

5) Nedomājiet par saviem ieguvumiem
Labs paņēmiens, kas palīdz tikt galā ar motivāciju, ir domas par iespējamām grūtībām vai sarežģījumiem, kas, par laimi, ir vienmēr atrodami jebkura mērķa sasniegšanas procesā. Lai pārliecinātos par šīs metodes efektivitāti, vienkārši paņemiet kādu lapu un zīmuli un izveidojiet demotivējošo lietu sarakstu. Lūk, piemērs no manas prakses:

Es negribu rakstīt diplomdarbu, jo:

  1. tur jāraksta pārāk daudz burtu;
  2. to vienalga neviens neizlasīs, izņemot mana darba vadītāju un recenzentu;
  3. diez vai šīs 70 lappuses noderēs man turpmākajā dzīvē;
  4. man ir ļoti lēns dators;
  5. steidzami vajag noskatīties jauno “House MD” sezonu;
  6. starp punktiem 4. un 5. nav nekādu pretrunu;
  7. es labāk aiziešu pēc tējas un cepumiņiem.

NB.: nav grūti pamanīt, ka šo sarakstu var turpināt bezgalīgi. Izmēģiniet arī jūs! 100% rezultāts garantēts.

6) Neplānojiet
Nu ar šo viss ir skaidrs. Plānošana tika izgudrota nūģiem un PSRS laikmeta valsts ierēdņiem. Turklāt par kādiem mērķiem, uzdevumiem un termiņiem var būt runa, ja mūsdienu pasaule ir tik neparedzama un dinamiska? Un vispār, dzīve tā jau ir pārāk īsa, bet pie cepumiņiem, Facebook un jauniem seriāliem var tikt arī bez plānotāja. Nu bet tiešām: vai jums kādreiz bija vajadzība sastādīt uzdevumu sarakstu, lai noskatītos “Game of Thrones” vai atzīmētu ar tagiem savas bildes? Man arī ne.

7) Izmantojiet rītdienas brīnišķīgās iespējas
Ja jūs izmēģinājāt visas šīs metodes un tomēr secinājāt, ka no jūsu motivācijas vēl kaut kas ir palicis pāri, vienmēr pastāv vēl viena iespēja: Brīnišķīgā Rītdiena. Ja jūs gribat pārsteigt pasauli ar jaunu ideju, atklājumu vai radošu darbu, jūs vienmēr varēsiet to izdarīt. Rīt.

Paldies, ka bijāt kopā ar mums un lai jums veicas sevis un apkārtējo demotivēšanā!

Nekad neaizmirstiet par to. (1)

1. Oriģinālā сitāta avots: Socialsmiling.com

2 thoughts on “7 efektīvi veidi, kā demotivēt sevi un apkārtējos

Izsaki viedokli!

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s