Posted in Post Scriptum

1. aprīļa joku stāstu TOP 10

Hei, bibliotēku mīļi! Tas brīdis ir klāt!

Ir atnācis pavasaris gan mūsu sirdīs, gan arī oficiāli kalendārā. Kā jau visiem zināms, pavasarī neiztikt bez vispasaules joku dienas, kad uz katra stūra var dzirdēt kādu: “APRIL, APRIL!”

Visa iepriekšējā mēneša garumā notika joku stāstu akcija, kuras laikā bibliotekāri un lasītāji iesūtīja savus jokus un atgadījumus par un ap bibliotēkām, lai papildinātu Latvijas bibliotēku humora arhīvu. Akcijā piedalījās 16 bibliotēku mīļi un tika iesūtīti 29 joku stāsti.

Foto: Thomas Hawk

Attēls izmantots saskaņā ar Creative Commons licenci BY-NC.

Lielu paldies vēlos teikt visiem, kas piedalījās! Īpašu paldies vēlos izteikt Ingrīdai, kura pirmā atsaucās aicinājumam iesūtīt jokus, akcijas laikā iesūtot astoņus jokus, no kuriem seši ierindojušies arī TOP 10. Var manīt, ka ir bibliotekāri, kuri mīl savu darbu, ievēro un atceras daudzas lasītāju īpatnības, jokus un atgadījumus. Paldies arī balsotājiem!

Mūs iepriecināja arī kāds īpašs joku stāsts “Bibliotekāre bērns”, kura galvenā varone ir jaunā speciāliste.

Foto: Kieran Robinson

Attēls izmantots saskaņā ar Creative Commons licenci BY-ND.

Vērtēšana bija grūta, visi joki un atgadījumi ir interesanti un ar savu humora devu. Tie lika pasmaidīt un uzlaboja garastāvokli. Lai ievērotu objektivitāti, izveidojām īpašu vērtēšanas sistēmu:

anonīmo balsu skaits × vidējais piešķirto zvaigžņu skaits
+
atklāto balsu skaits × 5 zvaigznes
+
komentāru skaits.

Pēc rezultātu apkopošanas* izveidojām joku stāstu TOP 10:

10. Saldsērīgi (28 punkti)

Ilgus gadus esot kopā ar saviem lasītājiem, esmu jau pieradusi, ka katram ir savas vēlmes. Piemēram, vislabāk man patīk kādas kundzes teiktais, lai piedāvā viņai kaut ko saldsērīgirūtainu! ..tagad jau esmu sapratusi, ka šī nominācija nemainīgi pieder Maknotas romāniem! (Ingrīda)

09. Miegs ir salds arī bibliotēkā! (30 punkti)

Man ir ļoti viszinošs un runīgs lasītavas apmeklētājs – domas par visu apkārtredzamo un notiekošo plūst vienā, pavasara plūdiem līdzīgā, straumē! Viendien, kad esam apsprieduši visu aktuālo, mans lasītājs nolemj iepazīt jaunāko presi. Lasītavā ir arī datori, visi aizņemti. Daru savus darbus, bet jūtu, ka mani datorlietotāji tā dīvaini un sazvērnieciski smaida. Izrādās, ka preses lasītājs, noņēmis brilles, nolicis galvu uz izklātas avīzes un klusi šņākuļo! Nelīdz ne skaļāka runāšana, ne ieklepošanās. Nolēmām, ka bibliotēkā tas nav aizliegts, ka te jau ir vieta dažāda veida atpūtai. Paiet pusstunda – nu jau mans lasītājs arī iekrācas, bet datoriķi ir pavisam saprotoši – tikai smaida! Beidzot spalgi iezvanās guļošā mobilais, miegs nu ir pārtraukts! Izskatās, ka viņam bija licies, ka tikai pievēris acis, bet viss pa vidu notikušais, lai paliek mans un manu datoriķu kopīgais noslēpums! (Ingrīda)

08. Četras bumbiņas (32 punkti)

Senioru grupa bibliotēkā mācās pamatzināšanas darbam ar datoru… Esam tikuši līdz e-pasta izveidošanai. Bibliotekāre, zinot, ka “studentiem” viss ātri aizmirstas, saka: lūdzu, pierakstiet paši priekš sevis gan savu lietotājvārdu, gan paroli, citādi līdz nākamajai reizei neatcerēsieties. Kungs ar kundzi pie viena datora spriež: kā jāpieraksta parole? Vai tās četras bumbiņas, kas paroles lodziņā? (Daina)

07. Cik Jums gadu? (32 punkti)

Kad vēl strādāju skolas bibliotēkā, katru rudeni pirmklasniekiem tika rīkotas iepazīšanās stundas ar bibliotēku. Kad nu stāstāmais izstāstīts, rādāmais – parādīts, pienācis laiks jautājumiem. Kāds puika jau labu laiku nepacietīgi cēlis roku gaisā, nu ticis pie vārda. Gaidīto jautājumu vietā (piemēram : kāpēc grāmatas jānes atpakaļ uz bibliotēku, kāpēc nedrīkst grāmatās zīmēt, kāpēc skolās ir bibliotēka utt.) atskan:

– Tante, bet cik tev gadu un cik tu pelni?! (Iveta)

06. Zudis lasītājs! (45 punkti)

Šodien bibliotēkā ienāk vīrietis ar 8.marta svinību paliekām sejā, visu laiku atkārtodams savu vārdu un uzvārdu – lai neaizmirstos, un prasa, lai es savos datoros paskatoties viņa personas kodu, jo bez tā viņam pastā naudu nedodot, bet pēc pases slinkums iet! Saku, ka viņš nav mans lasītājs, ka jāmeklē tomēr pase! Viņš paliek neapmierināts, jo arī sociālais dienests viņam neesot pateicis viņa koda beigas, jo sākumu apmēram viņš atceroties! Es esot bijusi viņa pēdējā cerība, jo man tas kods bija datorā sen jau jāievada, lai tad, kad viņš, nolemtu garām ejot, sākt lasīt bibliotēkā, viņa dokumenti te jau būtu nokārtoti! Tā es šodien zaudēju savu potenciālo lasītāju! (Ingrīda)

05. Randiņš 25 gadu garumā! (46,5 punkti)

Man ar dažiem lasītājiem, kā es saku, ir randiņi gadu garumā un, galvenais, ar prognozējamu secību! Piemēram, ir kungs, kurš visus mūsu kopīgos tikšanās 25 gadus, ienākot pa durvīm, sasveicinās, tad sasveicinās vēl pusceļā, tad – pie paša mana galda, acīs skatoties un norādot, lai es esot mierīga, darot savus darbus.. viņš mani neaizkavēs!.. Reizēm man tiek izrādīta arī lielāka cieņa – rokasspiediens!… Tad viņš mēģina iegūt jaunākos preses izdevumus uz mājām, sakot, ka tur nekā tāda interesanta neesot – citiem nederēšot! Ejot prom, viņš man noslēdz gandrīz visas gaismas, sakot, ka arī es varot būt brīva, jo vairs jau neviens neatnākšot!

Vakar šis kungs nolēma “ieskriet” internetā, izstāstīju viņam vajadzīgo un viņš, protams, visu zināja, jo pats ilgus gadus ir bijis vēstures skolotājs (un arī mans) .. un tad klausos, ka aktīvi notiek viss – pat skenēšanas ikona tiek iedarbināta! Prasu, kā veicas, jo dzirdu, ka viņš tā kā skenēt jau sācis, bet viņš man atbild, ka viss kārtībā – viņš visu pareizi darot, bet visu pārējo – to jau dators pats! Esmu lepna par šo savu lasītāju, ar kuru kopā esam pavadījuši 25 gadus, bet viņam pašam šogad palika 82!.. Un mums ir tik daudz kopīga! (Ingrīda)

04. Maximas neēdamās končas! (51 punkts)

Mums ir ļoti jauka vieta, tādēļ daudzi no Rīgas puses nolemj savas vecumdienas pavadīt te un bibliotēkas apmeklējums, protams, ir viens no ikdienas sastāvdaļām… un mana jaukā nesenā rīdziniece šorīt man uzber uz galda konfekšu sauju, sakot, ka tās lauku vecenes jau mūs nemaz necienājot, skopas esot! Viņa esot bijusi Maximā, tur ir iesmērētas galīgi neēdamas končas (sveramās gan!), pašai veselība neļaujot saldumus ēst, kaķa vai suņa viņai mājās neesot – atnesusi uz bibliotēku!  (Ingrīda)

03. Varējāt jau gan… (61 punkts)

Joks pavisam svaigs – šodienas! Bibliotēkā izlikta jauna gleznu izstāde, apmeklētāja cienījamos gados to aplūko, bet daudz neiedziļinoties jautā: Jūs to uzgleznojāt?? Es atbildu, ka nē, nu neesmu tik talantīga.. Apmeklētāja neapmierināta secina: Bet varējāt jau gan!!!!!!!!!!!!! Tas ir jauki, ka lasītājiem ir tāds priekšstats, ka bibliotekāres var visu! (Ingrīda)

02. Meklējiet tīmeklī! (64 punkti)

Kāda vecmāmiņa bieži palīdz savam mazdēliņam, 4. klases skolniekam, sagatavot mājas darbus. Nesen dabas zinību skolotāja uzdevusi katram skolēnam sagatavot stāstījumu par kādu dabas objektu. Puisēns izvēlējies stāstīt par Sarkano jūru un sūta vecmāmiņu uz bibliotēku sameklēt kādu interesantu materiālu. Vecmāmiņa tūdaļ citus darbus atliek maliņā un steidz uz bibliotēku. “Man, lūdzu, kaut ko par Sarkano jūru”, teic vecmāmiņa sveiciena vietā. “Tikai mazdēliņš pieteica, lai ziņas meklēju tīmeklī”. Nu ko, pievedu vecmāmiņu pie datoriem un ļauju brīvu vaļu meklēšanā. “Bet, kur tad jums ir tas tīmeklis?”, satraukti jautā vecmāmiņa, galvu riņķī grozot…. (Ineta)

01. 8. marts – Vīriešu diena! (267 punkti)

8. marta pēcpusdienā bibliotēkā ieveļas vīrelis sasārtušiem vaigiem un sniegpulkstenīšiem rokā.

– Bibliotekārīt, es jūs mīļi sveicu svētkos! – vīrelis izsaucas, pastiepj roku ar ziediņiem un…. nokrīt! Prieks par to, ka paspējusi satvert pirmos pavasara ziediņus jaucas ar izbailēm par notiekošo, tāpēc pārliekusies pāri galda malai skatos, kur sveicējs palicis. Vīrelis guļ uz grīdas un laimīgā balsī saka:

– 8. marts, tie ir tādi svētki vīriešiem!!! Visur, kur eju, mani pacienā un te nu beidzot es esmu! (Iveta)

Vēlu vēl daudz šādas joku pilnas darba dienas mūsu mīļajiem bibliotekāriem un daudzas jo daudzas jokainas dienas arī lasītājiem! Ja nepaspēji iesūtīt savu joku stāstu, tad nebēdājies, tu to joprojām vari izdarīt šeit.

Uzmanību!

Mūsu īpaši sarūpētās balvas tiks izsūtītas pa pastu un, lai nerastos pārpratumi, par to saņemšanu ar uzvarētājiem sazināšos personīgi.😉

Jūsu Elīna


*Punktu skaits var mainīties, jo joku stāstu vērtēšana turpinās.

Autors:

LBB JSS vadītāja

2 thoughts on “1. aprīļa joku stāstu TOP 10

Izsaki viedokli!

