Posted in Bibliotēkas diena dzīvē,Bibliotēkas Latvijā

Viktorijas diena bibliotēkā

© Viktorija Moskina, 2012

Esmu Bibliotēkzinātnes un informācijas maģistra studiju programmas pēdējā kursa studente. Strādāju Latvijas Nacionālās bibliotēkas Digitālās attīstības departamenta Digitālās bibliotēkas nodaļā par projekta administratīvo asistenti. Divi lielie projekti, pie kuriem līdz šim esmu strādājusi, ir “Digitālās bibliotēkas izveide – 2. kārta” un “Digitālās bibliotēkas pakalpojumu attīstība”. Sniegšu īsu ieskatu sava darba ikdienā.

Piektdiena, 27. janvāris

8:52. Esmu darbā. Senās kāpnes, spogulis, jākāpj ceturtajā stāvā, sportojam… Atveru durvis, plāksnīte vēsta, ka tā ir Digitālās bibliotēkas nodaļa. Viss pareizi, četru dienu atvaļinājuma laikā neesmu aizmirsusi ceļu līdz darbam.🙂 Uz atslēgu piekariņa ir rakstīts mans vārds – paldies studiju biedram Artūram. Ieslēdzu gaismu. Šodien būs nedaudz citādāka diena, jo esmu tikko atgriezusies no Amsterdamas. Atvedu dažus našķus. Man ir lieliski kolēģi. Telpaugi tika laistīti laikus.

Lasu e-pastus, daudz jaunas informācijas. Rakstu atbildes. Pārbaudu darāmo darbu sarakstu, pievienoju kalendārā jaunas tikšanās. Sakārtoju dokumentus. Mana “galda grāmata” ir Publisko iepirkumu likums. Darbs ir ciešā veidā saistīts ar iepirkumu dokumentācijas sagatavošanu.

12:00 – mana darba novērtēšanas laiks. Vienreiz gadā tiek veikta katra Latvijas Nacionālās bibliotēkas darbinieka darba novērtēšana, kuras rezultātā tiek noteikta darbinieka atbilstība ieņemamam amatam, noteiktas mācību vajadzības un karjeras attīstības iespējas. Kopā ar nodaļas vadītāju ejam pie departamenta direktora. Jauka saruna. Esmu čakli strādājusi, ar lielu pašatdevi. Yupi… Vērtējums ‘A’. Attiecīgās prasmes ir tik attīstītas, ka ļauj izcili veikt amata pienākumus.🙂 Februāra beigās man būs iespēja iet uz psiholoģijas kursiem.

12:30 – pusdienas. Kolēģe no trešā stāva tīra ledusskapi. Iedvesmojuši. Kad es pēdējo reizi biju kaut ko tādu darījusi savās mājās? Sestdien obligāti jāveic mājas ledusskapja lielā tīrīšana. Pēdējā laikā pusdienojam, skatoties uz Latvijas karogu. Patriotiski.

12:50. Manas prombūtnes laikā tika atvests kancelejas preču pasūtījums. Jāpārbauda un jānogādā kolēģiem atbilstošās mantas.

Dokumentu sagatavošanas laiks… Vairāki telefona zvani. Komunikācija ar biroja darbiniekiem. Dokumentu nogādāšana priekšniekiem. Drīz tiks apstiprināta papildinātā dokumentu nomenklatūra. Jāsastāda saraksts ar dokumentiem, kas atrodas nodaļā.

Jāveic dažādi sīki, bet laikietilpīgi darbiņi. Uz tikšanos atnāca lielā projekta izpildītāji. Šoreiz tikšanās nav tiešā veidā saistīta ar maniem darba pienākumiem. Vienalga klausos ar vienu austiņu, lai būtu lietu kursā.

17:15 – jāsakārto konferenču galds, jānovāc tehnika. Viss kārtībā. Lēnītēm var iet mājās.

Foto: Viktorija Moskina


Raksts tapis projekta “Bibliotēkas diena dzīvē” 8. kārtas ietvaros, kura
norit no 2012. gada 30. janvāra līdz 5. februārim.

Projekta oficiālais vikijs
Projekta Facebook oficiālā vietne
Projekta autores Bobijas Ņūmenas emuārs
Projekta apraksts latviešu valodā


10 thoughts on “Viktorijas diena bibliotēkā

  1. Laikam sanāca piedalīties nedaudz šajā dienaskārtībā apmēram 15-17 ..:):)
    Jo runa laikam par DOM projekta uzsākšanas sanāksmi..:)

    1. Man kādu laiku atpakaļ arī bija pieredze projekta administratīvā asistenta amatā. Ir dienas, kad viss aiziet virpulī – sapulces, protokoli, vēstuļu sagatavošana, dokumentu iesiešana u.tml. Taču tieši tas ir tas interesantākais, jo laiks paiet ātri. Man vēl patika, ka mana darba ietvaros sanāca daudz komunicēt ar citu nodaļu darbiniekiem, jo vienmēr bija jāsaskaņo datumi un konkrēti tikšanās laiki, jāapkopo informācija par mēneša laikā padarītajiem un iekavētajiem darbiem. Darbs projektā var būt pat ļoti izglītojošs.

    1. Man arī ļoti patīk – pārskatāmi un tāda sajūta, ka es pati to dienu būtu pavadījusi bibliotēkā pie tā paša darba galda, pusdienojot tajā pašā telpā, kur Viktorija.

Izsaki viedokli!

