Posted in Profesionālā tālākizglītība

CPD23 #15: karjeras izvēle

© Dace Ūdre, 2011

Ir pienākusi kārta divdesmitajam uzdevumam, kura ietvaros profesionālās tālākizglītības programmas dalībnieki iepazīstināja ar savu personīgo ceļu līdz izvēlētajai profesijai. Kas viņus pamudināja izvēlēties tieši šo profesiju un ne citu?

http://www.foodscience.unimelb.edu.au/208729.html

Nu jau divus gadus atpakaļ (2009. gada oktobrī) tika izveidots kāds neparasts un ļoti noderīgs projekts – Library Routes (no angļu val. – Bibliotēku ceļi). Par projekta platformu tika izvēlēts vikijs, kurā bibliotekārās profesijas pārstāvji dalījās ar savu pieredzi, aprakstot, kā viņi ir nokļuvuši līdz savai izvēlētajai profesijai un kāda ir viņu karjeras izaugsme.

CPD23 dalībnieki tika aicināti papildināt vikija saturu ar savu pieredzi profesijas meklējumos. Dalība šāda veida projektā var palīdzēt topošajiem bibliotēku informācijas speciālistiem atrast savu ceļu līdz kārotajai profesijai, noskaidrojot, vai darbs bibliotēkā ir tieši tas, ko viņi vēlētos darīt arī turpmāk.

Līdzīga veida projekts ir arī Library Day in the Life (no angļu val. – Bibliotēkas diena dzīvē), kura ietvaros bibliotekārās profesijas topošie un esošie pārstāvji dalās ar savu ikdienu.

Autors:

Chair of the New Professionals Section of the Library Association of Latvia

One thought on “CPD23 #15: karjeras izvēle

  1. Stāsts par manu ceļu līdz bibliotēkzinātnei:

    Skolas laikā man padevās eksaktie mācību priekšmeti, kā matemātika, fizika, ķīmija un bioloģija – zinātņu nozares, kur viss ir “salikts pa plauktiņiem”. Vēl man patika latviešu valoda un literatūra. Savu nākotni nesaistīju ar humanitāro novirzienu. Filozofija, vēsture un politika arī man negāja pie sirds. Biju beigusi vidusskolu un izpētīju Latvijas augstskolu piedāvājumus – mani saistīja iespēja studēt Ventspilī vai Liepājā (tālāk no mājām), bet drīz vien mana izvēle palika pie Rīgas Tehniskās universitātes un Latvijas Universitātes. Gribēju kļūt par ģeologu vai ģeogrāfu (dīvaini gan!). Taču vienlaikus manu uzmanību saistīja arī Bibliotēkzinātnes un informācijas bakalaura studiju programma Sociālo zinātņu fakultātē. Kāpēc? Gluži vienkārši – man patika lietu kārtošana “pa plauktiņiem”. Jā, es savās mājās biju ieviesusi grāmatu kārtojumu pa zinātņu nozarēm, taču ne tikai grāmatas ir tās, kuras var sakārtot. Arī informāciju (datu masīvos, internetā) var grupēt, kārtot un organizēt dažādās zināšanu sistēmās. Arī studiju kursu piedāvājums bija gana plašs un vispusīgs.

    Un te es esmu – sociālo zinātņu bakalaurs un maģistrs bibliotēkzinātnēs un informācijā. Iesaistos gan ārzemju, gan Latvijas mēroga nozares projektos, uzstājos konferencēs, vadu Jauno speciālistu sekciju. Man patīk viss, kas ir saistītas ar elektronisko informācijas meklēšanu, zināšanu organizēšanas sistēmām un pēdējā laikā esmu aizrāvusies ar Web 2.0 rīku izmantošanu ikdienas dzīves kvalitātes uzlabošanā. Man ir darba pieredze krātuvē, abonementā un lasītavā, esmu strādājusi arī par metadatu redaktori un esmu bijusi viens no zobratiņiem projektu vadības grupā. Un ja tā labi padomā, tad varu teikt, ka jau bērnībā nodarbojos ar lietu klasificēšanu un kārtošanu – toreiz gan tās bija manas rotaļlietas.

Izsaki viedokli!

